فورد فیستا ممکن است بازگردد – به عنوان یک EV

هنگامی که آخرین فورد فیستا خط تولید را در کلن ، آلمان از بین برد ، در ژوئیه سال ۲۰۲۳ ، صنعت خودرو را به شدت تغییر داد. اکنون ، کمتر از دو سال بعد ، وجود دارد که فیستا در حال بازگشت است – با یک تغییر اساسی. به جای اینکه یک بازگشت احتراق
هنگامی که آخرین فورد فیستا خط تولید را در کلن ، آلمان از بین برد ، در ژوئیه سال ۲۰۲۳ ، صنعت خودرو را به شدت تغییر داد. اکنون ، کمتر از دو سال بعد ، وجود دارد که فیستا در حال بازگشت است – با یک تغییر اساسی.
به جای اینکه یک بازگشت احتراق داخلی سنتی ایجاد شود ، مدل جدید ممکن است به عنوان EV راه اندازی شود. این به لطف مشارکت در حال گسترش فورد با فولکس واگن است که قبلاً مدل هایی مانند Explorer EV و Capri را بر اساس ID.4 VW و ID.5 ایجاد کرده است.
این شایعات پس از آن آغاز شد که مارتین سندرز ، رئیس فروش و بازاریابی فولکس واگن ، در مورد همکاری VW-Ford با اکسپرسبشر وی ادعا کرد که مشارکت شرکت با فورد در EVS قبلاً “بسیار ، بسیار ، بسیار موفق” بوده است و این شرکت برای به اشتراک گذاشتن فناوری مشابه در آینده باز است.

فولکس واگن
با نگاهی به آنچه ممکن است Fiesta EV شایعه شده به نظر برسد ، EV Hatchback Subcompact EV ، ID.2 ممکن است یک مدل تقریباً عالی باشد تا بتواند آن را پایه گذاری کند ، با توجه به اینکه از نظر اندازه و عملکرد تقریباً یکسان است. مفهوم id.2all همان پیکربندی پنج درب را با Fiesta در حال عزیمت دارد ، اما تنها ۰.۷ اینچ (۱۸ میلی متر) طولانی تر است.
Fiesta EV از پلت فرم ورود MEB ID.2 بهره مند می شود ، که با دامنه ادعا شده تا ۲۸۰ مایل (۴۵۰ کیلومتر) و شارژ سریع با سرعت ۱۲۵ کیلو وات همراه است. این بدان معنی است که می تواند با رقبایی مانند Opel Corsa E ، Peugeot E-208 و Renault 5 رقابت کند.
با این حال ، موانعی برای غلبه بر فورد وجود خواهد داشت. خودروساز آمریکایی اذعان می کند که اکنون سودآوری در بخش های A و B سخت تر است ، اما اقتصاد مقیاس ممکن است بازگرداندن فیستا را قابل تصور کند.
فورد مدتهاست که علاقه مند به ورود به بازار Subcompact EV Hatchback است ، بخشی که با ارائه پیشنهادات تعدادی از خودروسازان ، همیشه شلوغ شده است.

فولکس واگن
در همین حال ، فورد ، بیکار نیست. براساس گزارش ها ، تیم Skunkworks مستقر در کالیفرنیا فورد در حال توسعه یک EV جدید و مقرون به صرفه است که مستقیماً در رقبای تازه و آینده مانند BYD هدف قرار می گیرد. این ممکن است در حدود ۲۵۰۰۰ دلار آمریکا قیمت داشته باشد ، و ممکن است شامل یک باتری لیتیوم آهن-فسفات (LFP) باشد که مقرون به صرفه تر و با دوام تر از باتری های معمولی لیتیوم یون است.
فورد فیستا یک موفقیت در سراسر جهان بود. مطمئناً بی عیب و نقص نبود ، اما یکی از برجسته ترین اتومبیل ها با نشان آبی بود که بیش از ۲۲ میلیون دستگاه بین سالهای ۱۹۷۶ و ۲۰۲۳ تولید شده است.
و حتی اگر هنوز هیچ تأیید رسمی وجود نداشته باشد ، فورد و فولکس واگن ابراز علاقه کرده اند که رابطه خود را برای صرفه جویی در هزینه ها و افزایش مقیاس تولید ، به ویژه در بازار دشوار اروپا افزایش دهند. فورد در آگوست سال گذشته اظهار داشت که “به روزرسانی در مورد برق ، فناوری ، سودآوری و نیازهای سرمایه در نیمه اول سال ۲۰۲۵ می دهد.”

فورد
ترکیب اتومبیل مسافر فورد و استراتژی آینده وسیله نقلیه الکتریکی باید واضح تر شود. در ماه های آینده اگر این شایعات صحیح باشد ، یک فیستای برقی جدید ممکن است طی دو تا سه سال راه خود را برای نمایشگاه های نمایشگاه فراهم کند.
منبع: اکسپرس خودکار
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰